Kunst ter Plekke Leeuwendaal

Vrijdagavond 31 maart tot zondagmiddag 2 april 17.00 uur

Officiële opening Kunst ter Plekke
Van vrijdagavond 31 maart tot en met zondagmiddag 2 april 17.00 uur bruist Leeuwendaal weer van Kunst ter Plekke. Kunst ter Plekke is van en voor de Leeuwendalers en hun familie of vrienden. Zaterdagochtend om 11.00 uur komt burgemeester Michel Bezuijen samen met wethouder Marloes Borsboom de manifestatie in Amicitia officieel openen. Daaraan voorafgaand worden ze welkom geheten door het gelegenheidskoor De Brul van de Leeuw.

Talloze artiesten exposeren hun werk in hun eigen huis of in een van de centrale Kunsthuizen.
Vele artiesten geven concerten in een van de concerthuizen. Dit jaar is er soms wel op drie plaatsen gelijktijdig een concert. Dat wordt dus kiezen.

Vrijdag 31 maart
De kop van deze manifestatie wordt afgebeten door Hendrika Johannes met klankschalen vrijdagavond om 19.00 uur in het gebouw van de Compagnie aan de Geestbrugkade.
Dit jaar doet boekbinder Willem Giezeman aan de Koninginnelaan 79 mee. Bezoekers kunnen zelf op zaterdagmiddag een eenvoudig boekje maken. Op zondag 2 april om 13.00 uur signeert schrijver, Stef de Niet, zijn door Willem gemaakte boek BALK.

Zaterdag 1 april
Zaterdagmiddag speelt van 16.00 – 18.00 uur weer het vermaarde Jazzcombo The Ghostbridge Band in Amicitia. Eerder op de middag is er o.a. een optreden van Marike Maas met Franse chansons, een quatre-mains uitgevoerd door Peter Schaareman en Frank Schipperen nog veel meer.

Zondag 2 april
Zondag is er o.a. een optreden van het Ensemble Camelot met Jacqueline Edeling (bandoleon) als drijvende kracht. Ook de bekende ‘meester’ zanger Klaas Aantjes laat ons samen met Marike Verbeek, Annette Sonnenberg en met aan de piano Suus Zweekhorst genieten van Franse en Italiaanse liefdesliederen. Ook cabaret ontbreekt niet Steven Puylaert speelt als Stip samen met Lisa een cabaret/improvisatie onder de titel ‘dilemma’s’.
De zondag wordt afgesloten met een optreden van het Leeuwenkoor onder leiding van David van Lith.

Voor de kinderen
Ook aan de kinderen is gedacht. Zondagochtend om 10.00 uur is er een voorleeswedstrijd voor kinderen van de basisschool leeftijd. De wedstrijd wordt geleid door de bekende schrijfster Lizette de Koning van Job en Keetje, een vrolijk voorleesboek. Lizette is opgegroeid in Leeuwendaal. Aan de wedstrijd zijn leuke prijzen verbonden. Voor de beoordeling van de prestaties van de kinderen is er een vakkundige jury.
’s Middags is er in de Compagnie een djembeh workshop, verzorgd door Lamine Bagoera.

Drie surveillanten gezocht voor Kunst ter Plekke

Zaterdag 1 april van 15.00 – 17.00 uur bij de Compagnie, Geestbrugkade 32

Zondag 2 april van 13.00 – 15.00 uur in Amicitia

Zondag 2 april van 11.00 -13.00 uur in de Compagnie

We hopen dat onze Leeuwendalers weer erg genieten van het aanbod van onze wijkgenoten.

Namens het Comité Kunst ter Plekke, Paul Francissen, voorzitter.
Voor meer informatie (t.a.v. Paul Francissen): kunstterplekke@gmail.com

Kunst ter Plekke Leeuwendaal is mede mogelijk gemaakt door financiële steun van:

Gemeente Rijswijk

HR-groep uit Rijswijk