28-06-2014: ACTIEDAG “LEEUWENDAAL FLEURT OP”

bloemen

Op 28 juni aanstaande van 11.00 tot 14.00 uur vindt de actiedag LEEUWENDAAL FLEURT OP plaats. Dan kunnen Leeuwendalers aan de slag met het bebloemen van boomspiegels en/of gemeentelijke plantenbakken. Wethouder Marloes Borsboom geeft het startsein. Bij de kastanjeboom in de Oranjelaan kan iedereen terecht voor het afhalen van gezonde grond. Er zijn kruiwagens beschikbaar. Nieuwe planten en bloemen zijn voor eigen rekening.

Waarom?

De actiedag is een nieuw initiatief van de stichting Leeuwendaal Duurzaam en Groen: “een wijk om op te (vr)eten”. De beboomde wijk-lanen zijn een groene oase. Daaraan wil de stichting natuurlijk niks veranderen. Wel is meer kleur en fleur mogelijk door de “tuintjes” rond bomen en saaie plantenbakken te bebloemen. Dat vrolijkt op! En is goed voor vogels, bijen en vlinders.

Daarom roept de stichting Leeuwendalers op om hun groene hart te laten spreken en hun handen uit de mouwen en in de grond te steken. Samen met hun buren, straat- en wijkgenoten.

Wat doet de gemeente?

De gemeente vindt het een leuk initiatief dat wijkbewoners een boomspiegel of plantenbak adopteren en wil daaraan graag medewerking verlenen. De gemeente betaalt mee aan de gezonde grond. En tuinlieden van de gemeente zullen goed onderhouden boomspiegels en plantenbakken met rust laten.

De gemeente wil wel graag weten welke plantenbakken Leeuwendalers zelf onderhouden. Daarom kunnen wijkgenoten met tuinier-plannen voor een gemeentelijke plantenbak dat aan de initiatiefnemers laten weten. Dan geven zij dat aan de gemeente door.

Informatie

Meer weten? Kijk in uw brievenbus voor de folder van de stichting. Of neem contact op met Barbara Schilperoort: 070-399 5737, info@barbaraschilperoortteksten.nl.