26-04-2014: Koningsdag!

Dit jaar vieren we de eerste Koningsdag. Even wennen aan de nieuwe datum, 27 april. Omdat dat op een zondag valt wordt het op zaterdag 26 april gevierd. Vanaf 09:00 uur zullen alle activiteiten weer plaats vinden rond de Kastanjeboom op de Oranjelaan voor de kerk.

Open podium Terug van weggeweest: het Open Podium: jong en oud kan zijn (muzikale) kunsten laten horen en zien. Aanmelden kan tot 25 april via ocleeuwendaal@gmail.com Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bij een van de mensen van het Oranje Comité.

Strijd der Titanen Met de unieke Leeuwendaalse Strijd der Titanenwordt weer bepaald welk stratenteam zich het sterkste team van Leeuwendaal mag noemen. Schroom niet om mee te doen (mits ouder dan 18 jaar en ook dames welkom!!) en meld je aan bij jouw teamcaptain, zie programma.

Keuken en bar Na het Wilhelmus zijn keuken en bar geopend. De Soroptimistclub Voorburg – Rijswijk verzorgt als altijd diverse versnaperingen. De opbrengst van het verkochte eten gaat naar de twee doelen die zij dit jaar steunen: Stichting Slimme Boefjes (een bijzonder initiatief van o.a. wijkgenote Ingeborg van Kerkhof) en stichting Ecologische Landbouw Projecten Ghana (ELPG). Voor het eten kunt u dit jaar kiezen uit heerlijke paella of nasi.

DJ en band Vanaf eind van de middag genieten van de Mean Mr Mustardband, afgewisseld met DJ Ruud Straver. Wie danst er mee? Het belooft weer een geweldige dag te worden!

Hulp gevraagd Koningsdag in Leeuwendaal is uniek! Maar het kan alleen als we het met z’n allen doen. Dus komt allen! Om het feest tot een succes te maken, hebben wij hulp nodig van vrijwilligers bij de spelletjes en de bar, én niet te vergeten bij het opruimen na afloop! Eén uurtje is genoeg! Meld je aan bij het Oranjecomité.

09:00-12:00 Kinder-vrijmarkt Verkoop van spulletjes voor en   door kinderen
11:00 Optocht Achter de fanfare de wijk   door op versierde fietsen
12:00 WilhelmusEinde   vrijmarkt Oranjebitter / ranja
12:30 Strijd   der Titanen Stratenteams strijden tegen   elkaar om de eer!
13:30-16:00 Kinderspellen Diverse kinderspellen inclusief   een ijsje!
14:00-15:30 Open   Podium Laat   je muzikale kunsten horen!
15:00 Schaak-simultaan Is schaakkoning Arthur nog steeds   de sterkste?
16:00 Bingo Wie wint de mooiste prijs?
16:45 Borreltijd   met DJ Straver Voor het podium
17:15 Mean Mr Mustardband Heerlijke oude en nieuwe covers   om op te dansen.
18:00 Paella   en Nasivervolg   muziek Niemand hoeft weg om te koken!Afwisselend   Dj Straver & Mean mr Mustardband
20:30 Helaas… Aan alles komt een eind, veegt u   nog even met ons mee?

Strijd der Titanen

Ben je 18 jaar of ouder, meld je aan bij de teamcaptain van je stratenteam:

&Team Rood: Oranje- & Prins Hendriklaan, Captain: Reynier Seepers, tel: 3070808

&Team Blauw: Maurits-, Princesse- & Waldeck Pyrmontlaan, Captain: Rob van Oyen, tel: 3994694

&Team Geel: Hoornbrug-, Molen-, & Regentesselaan & Nassaukade, Captain: Steven van der Werff, tel: 3631359

&Team Groen: Koninginne- & Alexanderlaan, Captain: Sven Thijs, tel: 06-44300588

&Team Wit: Leeuwendaal- & Wilhelminalaan, VACATURE, neem bij interesse contact op met het oranjecomité.

&Team Zwart: Frederik- & Dillenburglaan, Geestbrugweg & Geestbrugkade, Captain: Bert de Hosson, tel: 3955150

Koningsdag 2014 in Leeuwendaal wordt mede mogelijk gemaakt door bijdragen van

P  Gemeente Rijswijk

P       Eten en drinken: Dierenkliniek Leeuwendael, Soroptimistenclub Voorburg-Rijswijk, Smeele, Toko Kediri, Natuurlijk Fishes Rijswijk