Groenste inspiratie- en informatiemarkt van Rijswijk

Foto: Barbara Schilperoort

De groenste inspiratie- en informatiemarkt van Rijswijk
10 juni van 11.00 tot 14.30 uur
Wellantcollege
Huis te Landelaan 2
Rijswijk

Van Advies tot Zaaien
Tips en uitleg van hoveniers, imker, Hoogheemraadschap van Delfland, de Vogelbescherming, Algemene Vereniging voor Natuurbescherming, Vereniging voor Veldbiologie en Vereniging voor Ecologisch leven en Tuinieren.
– voor het vergroenen van je tuin en straat;
– hoe je bijen kunt helpen;
– voor het maken van een groen dak
– voor een regenwatervijver aanleggen in je tuin;
– voor het plaatsten van een regenton;
– over bijdragen aan natuurbescherming;
– over tuinieren en voeding.

Maak kennis met het Groenloket van de Gemeente Rijswijk, Platform groen in de wijk en actie Steenbreek.

Opening
De markt wordt rond 11.15 uur geopend door wethouder Marloes Borsboom en hoogheemraad Marcel Houtzager van het Hoogheemraadschap Delfland.

Wellantcollege
Het Wellantcollege is een mbo-opleiding voor o.a. Bloem & Design, Indoor design, Outdoor (groen) Design, Stedelijk Groen (hovenier), Dierverzorging en Food (technologie). Bij de school hoort een grote buitenruimte die omgevormd wordt tot een eco-tuin, waar studenten de bezoekers die dag zullen rondleiden.

(Tuin)tegel ruilen tegen plantje
Lever een (tuin)tegel in en neem in ruil daarvoor een tuinplant in ontvangst bij de kraam van tuincentrum Groenrijk ’t Haantje!