Doe mee met Duurzaam Leeuwendaal!

duurzame maatregelenBij de groepsaankoop van zonnepanelen, vloerisolatie en warmtepompen van twee jaar geleden bleek dat veel bewoners van Leeuwendaal interesse hebben in milieu en duurzaamheid en daarin ook iets willen dóen. De gemeente Rijswijk en de wijkvereniging starten daarom samen een nieuw project om Leeuwendaal weer een beetje duurzamer te maken. Wat de bewoner van Leeuwendaal zelf wil, staat hierbij centraal. Willen we minder afval produceren, spullen uitwisselen of de biodiversiteit helpen? Alles is nog open.

Aanpak

Eerst bekijken we hoe het er nu voorstaat met duurzaamheid in Leeuwendaal. Wat gaat er goed en wat kan nog beter? We gebruiken een DPL Bewonersscan om hier inzicht in te krijgen. DPL staat voor DuurzaamheidsProfiel van een Locatie. Het is een methode van onderzoeks- en adviesbureau IVAM om de duurzaamheid van een wijk te meten.

Vervolgens bekijken we tijdens een wijkbijeenkomst in maart de resultaten van de scan en gaan we in gesprek over hoe we aan de slag gaan voor een duurzamer Leeuwendaal. Groene daken? Energiebesparing? Voedsel verbouwen in een gemeenschappelijke tuin? Er is vast meer mogelijk dan waar we nu individueel aan denken.

meedoen

Doet u mee? U kunt de vragenlijst die onderdeel is van de DPL Bewonersscan invullen via deze link: https://nl.surveymonkey.com/r/Leeuwendaal

Vragen?

Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met Laura van der Noort, lvdnoort@ivam.uva.nl, 020-525 5912.

Hopelijk bent u even enthousiast als twee jaar geleden en kunnen we met uw input Leeuwendaal weer wat verder verduurzamen!