Stichting Welzijn zoekt vrijwilligers

vrijwilligerWelzijn Rijswijk is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers voor het nieuwe project bezoekmannen/bezoekvrouwen wat in september van start zal gaan.

Als bezoekman of bezoekvrouw begeleidt u stadsgenoten die ondersteuning nodig hebben om uit hun isolement te komen. U doet dit door middel van huisbezoeken waarbij u samen de huidige en de gewenste situatie in beeld brengt. Samen onderneemt u de stappen die nodig zijn om bij de gewenste situatie uit te komen, bijvoorbeeld het vinden van een gepaste activiteit.

Functieprofiel:

• Minimaal 25 jaar
  • Goed kunnen luisteren en in staat zijn de kern uit het verhaal te halen
  • Mondeling en schriftelijk zich goed kunnen uiten in de Nederlandse taal
  • Computervaardig t.b.v. registratie
  • Zelfstandig en in staat het eigen werk te organiseren
  • Sociaal vaardig
  • Een ruime blik en een creatieve geest

U hebt een neutrale, integere en respectvolle houding, kunt goed luisteren en bent oprecht geïnteresseerd in het welzijn van uw stadsgenoten. U vindt er voldoening in om de ander een stapje verder te helpen.

Wat biedt Welzijn:

• Een uitdagende, afwisselende functie
  • Training vooraf en tussentijds
  • Begeleiding
  • Verrijking van kennis, ervaring en vaardigheden
  • Kennis van de sociale kaart
  • Vrijwilligerscontract
  • Reiskostenvergoeding

U kunt zelf bepalen hoeveel uren u zich beschikbaar wilt stellen (maximaal 20 uur per week). Een begeleidingstraject duurt maximaal 3 maanden.

U kunt zich opgeven voor 1 augustus 2014. De training vindt plaats op 8 en 18 september 2014. Voor aanvang van de training vindt een persoonlijk intakegesprek plaats.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lisette Elgershuizen via 06 16450177 of 070 7579202 of via email: lisette.elgershuizen@welzijn-rijswijk.nl.