Koningsdag 2018

Op vrijdag 27 april is het in Leeuwendaal weer groot feest met Koningsdag!

Het Oranjecomité draait op volle toeren om er een prachtige dag rond de Kastanjeboom van te maken.

De voorbereidingen kunnen beginnen. Denk aan het afstoffen van al dat oude speelgoed op zolder en het vullen van de grabbelton voor de vrijmarkt in de ochtend. Of aan het oppoetsen van je bakvaardigheid voor de enige echte ‘Heel Leeuwendaal Bakt’.
Oefenen met fiets-versieren voor de optocht achter de fanfare is helemaal geen gek idee, of alvast trainen voor het touwtrekken en het hilarische ballon-knallen tijdens de Strijd der Titanen.
Na deze spelen voor de volwassenen is de middag natuurlijk weer voor de kinderen, waar rond de kastanjeboom oudhollandse kinderspelletjes plaatsvinden – van pindameppen tot spijkerbroekhangen en Koninkje -prik. De mentale training voor het simultaan-schaken tegen de Schaakkoning kan ook al beginnen, of meet je liever je brute spierkracht bij de Kop van Jut?
Traditiegetrouw eindigen we de middag met de bingo en de prijsuitreikingen. Eigenlijk hoef je de hele dag niet naar huis, want onder het genot van een hapje en drankje vult de band de rest van de avond…

Koningsdag is een feest van ons allemaal, met activiteiten over de hele dag. We roepen dan ook graag de hulp in van vrijwilligers om ons te helpen een succes te maken van dit feest. Bijvoorbeeld begeleiding bij de kinderspelen of in de bar.
Als jij één van die onmisbare vrijwilligers bent, meld je dan aan via ocleeuwendaal@gmail.com

Tot onder de kastanjeboom op Koningsdag!

Het Oranjecomité
Ingrid Craenen, Eveline Deutman, Marloes van Caspel,