Leeuwendaal opgefleurd

Wethouders Borsboom en Van der Meij helpen met planten.

De actiedag ‘Leeuwendaal Fleurt op’ van zaterdag 28 juni was een groot succes. In alle lanen gingen wijkbewoners samen enthousiast aan de slag met het bebloemen van boomspiegels en gemeentelijke plantenbakken. In totaal adopteerden zij ruim 30 boom-“tuintjes” en plantenbakken.

Wethouder Marloes Borsboom gaf het startsein. ‘Het is goed dat wijkbewoners zelf het initiatief nemen. Dat ondersteun ik van harte.’ Collega wethouder Ronald van der Meij hielp een handje door het rijden van een volle kruiwagen met grond. Gezamenlijk staken ze de handen uit de mouwen en in de grond.

Een paar uur lang reden Leeuwendalers af en aan met kruiwagens grond en planten. Nog voor de actie afliep, was de aanhanger met een paar kuub gezonde grond en de plantenkraam leeg.

‘Zo’n actiedag is zeker voor herhaling vatbaar. Niet alleen in Leeuwendaal maar ook in andere Rijswijkse wijken,’ aldus de stichting Leeuwendaal Duurzaam en Groen: “Een wijk om op te (vr)eten” die het initiatief nam. ‘Maar in de tussentijd kunnen wijkbewoners natuurlijk ook gewoon zelf aan de slag!’

Meer foto’s van de actie staan op Facebook: wijkvereniging Leeuwendaal.