22-03-2014: NL Doet; Speeltuin Mauritslaan krijgt stoere graffiti!

Op zaterdag 22 maart vindt, net als elk jaar, NL Doet plaats. In heel Nederland werken vrijwilligers aan het opknappen van buurthuizen, kinderboerderijen en speeltuinen. Zo ook in Leeuwendaal. We gaan het speeltuintje in de Mauritslaan weer mooier maken! Kinderen (10+) uit de wijk kleuren onder leiding van echte professionals van Het Verf Lab deze dag stoere graffiti muurschilderingen in.

Wilt u zien hoe het werk vordert? Kom dan tussen 11:00 en 15:30 uur een kijkje nemen.

Inspiratie vanuit de wijk

In februari is er een bijeenkomst geweest van gemeente Rijswijk om de kinderen en hun ouders te laten meedenken over hoe de speeltuin eruit moet gaan zien. Er komen nieuwe speeltoestellen en de muren waren dringend aan een frisse schildering toe. De kinderen mochten in groepjes tekenen en vertellen hoe de vernieuwde speeltuin er volgens hen uit moet zien. Ook voor de muren kwamen mooie ideeën en ontwerpen op tafel.

Eerst de muren…

We beginnen op 22 maart met de muren. De schilders van Het Verf Lab maakten met de ideeën van de kinderen verschillende prachtige ontwerpen. De basistekening wordt deze week aangebracht, waarna de kinderen op zaterdag met spuitbussen de graffiti-tekening gaan inkleuren. Dit gebeurt onder leiding van Het Verf Lab. Tot slot komt er een beschermende laag overheen, zodat de graffiti lang mooi blijft. Omdat het hard werken is, wordt er voor limonade en iets lekker gezorgd.

…daarna nieuwe speeltoestellen

Ook over nieuwe speeltoestellen wordt inmiddels druk nagedacht. De gemeente is bezig met het uitwerken van de ideeën van de kinderen. Later dit voorjaar krijgt u hier meer informatie over.