Duurzaamheid

Deze pagina is nieuw op onze website. Hier kunt u tips, activiteiten, verhalen of blogs kwijt over groene en duurzame onderwerpen in de wijk.

Wilt u uw groene idee kwijt aan de Leeuwendalers? Mail het aan info@wijkvereniging-leeuwendaal.nl.

Operatie Steenbreek Rijswijk

Sinds april is Wendy Bakker coördinator Operatie Steenbreek in Rijswijk. Wendy zet zich samen met Platform Groen in Rijswijk en Groen Dichterbij in om onze stad groener, gevarieerder en regenbestendig te maken. Dat doet ze onder andere door samen met de vrijwilligers van De Groene Karavaan erop uit te trekken en de Rijswijkse inwoners te informeren over wat je kunt doen om overlast van regenwater te voorkomen. Want het regent steeds vaker en harder. Ze organiseert de acties rond ‘Tegel eruit, plant erin’, ondersteunt bewoners bij de aanleg van geveltuinen en boomspiegels, denkt mee bij groene initiatieven van burgers, maatschappelijke organisaties en scholen, en is de verbindende schakel tussen al deze partijen. Heeft u ideeën voor een groener Rijswijk of gewoon een groene vraag? Mail dan naar steenbreek.rijswijk@gmail.com. Of kijk eens op de Facebookpagina van Platform Groen in Rijswijk.