Aanvraag energiescan voor het verduurzamen van je huis

De energiescan kan op jouw aanvraag bij je thuis worden uitgevoerd en biedt een schat aan praktische en nuttige tips t.a.v. hoe je je huis verder kunt verduurzamen, welke maatregelen wel of niet passend/handig zijn in jouw specifieke situatie. Een goed startpunt!

Aanmeldformulier energiescan
Je maakt een afspraak voor een dag en tijd en dan loopt iemand van de Woonwijzerwinkel met jou je hele huis door, bespreekt wat je al hebt gedaan, waar je aan denkt/waarnaar je voorkeur uitgaat, ideeën etc. De waarneming ter plaatse duurt ongeveer een uur. Na afloop wordt een rapport gemaakt dat je via de mail thuisgestuurd krijgt. Hierin staat “de status quo” + suggesties waar verbetering te halen is. Je krijgt als het ware een script of een masterplan waarmee je met je huis aan de slag kunt. Klik hier voor het aanmeldformulier.

Subsidie en financiering
Eventuele financiering, als je zelf het geld niet beschikbaar hebt, kan via de gemeente met een lening onder (zeer) gunstige voorwaarden, de rente en aflossing zijn ruim op te brengen uit de besparingen op je energierekening. Daarnaast is voor een aantal energiebesparende maatregelen subsidie beschikbaar, aan te vragen via RVO http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/subsidie-energiebesparing-eigen-huis

Zonnepanelen
De groepsinkoop zonnepanelen (georganiseerd door gemeente Rijswijk, parallel aan Woonwijzerwinkel) is helaas voorbij, maar het ritselt van de collectieve inkoopacties voor zonnepanelen, via bijvoorbeeld organisaties als Milieu Centraal, Vereniging Eigen Huis, of Stichting Het Zuid Hollands Landschap, dus voor geïnteresseerden is daar ook nog van alles mogelijk.