Donderdag 27 oktober: ALV wijkvereniging

wordcloudOp donderdag 27 oktober bent u om 20.00 uur van harte welkom tijdens onze jaarlijkse Algemene Leden Vergadering in De Compagnie, Geestbrugkade 32. Vorig jaar maakten de aanwezigen samen met het bestuur vijf ambitieuze plannen voor de wijk tijdens een herfstbrainstorm met de titel ‘Actieve Leden Verzocht’. Een hele gezellige en interactieve avond. Resultaat tot nu toe: vanaf het voorjaar is er een maandelijkse koffieochtend voor senioren in Amicitia (elke eerste woensdag van de maand vanaf 10.30 uur), in april was er een veilig verkeer actie met 15 km-containerstickers en er is volop aandacht voor groen en de sociale samenhang in de wijk.

Klimaatverandering en wat kunt u zelf doen?

Op 27 oktober aanstaande ligt de focus helemaal op de invloed van klimaatverandering op onze wijk. Allereerst neemt Gerlof Rienstra, expert op het gebied van ruimtelijke vraagstukken, ons mee in een verhaal over klimaatverandering en het effect op de stedelijke omgeving. Daarna vertelt Erik van Noort van de gemeente wat wij zelf kunnen doen. Bijvoorbeeld minder tegels, meer groen. Meer groen in de tuin betekent niet alleen meer vogels, insecten en andere dieren. Het betekent ook minder belasting voor het riool tijdens heftige regenbuien (en die zijn er steeds meer) en minder opwarming van de woonomgeving.

Bestuurswissel

Tijdens de vergadering treedt Erik Wissema af als voorzitter van de wijkvereniging. Na zes jaar bestuurslid te zijn geweest, draagt hij het stokje over. Marissa Koopmans, nu verantwoordelijk voor de communicatie, neemt de rol van voorzitter op zich. Als nieuw bestuurslid draagt het bestuur Jeannette van Dooren voor.

Kandidaat stellen

Wilt u zich ook kandidaat stellen voor het bestuur? Dat kan. In de statuten van de wijkvereniging op deze website staat hoe u dit kunt doen. U kunt zich aanmelden als kandidaat via info@wijkvereniging-leeuwendaal.nl of door contact op te nemen met de bestuursleden, tot uiterlijk het begin van de vergadering, 27 oktober om 20.00 uur.