27 april: Koningsdag Leeuwendaal!

Image8 (1)Op woensdag 27 april maken we er met ons geliefde wijkje weer een gezellige Koningsdag van!

De lente komt eraan, en daarbij ook “onze” Leeuwendaalse Koningsdag.

Met het Oranjecomité zijn we weer vol energie van start gegaan om er een topdag van te maken.

We hebben er dit jaar twee nieuwe leden bij en daarbij ook een heleboel kersverse ideeën die we dit jaar graag willen testen, weliswaar zonder daarbij onze gekende succesnummers opzij te schuiven.

Het programma valt half april bij iedere Leeuwendaler in de bus en voorziet voor ieder wat wils.

Details volgen dus maar hier zijn enkele voorproevertjes van het programma:

Haal alvast je oude speelgoed van de zolder, want de vrijmarkt in de ochtend is een ideale gelegenheid om je buurtgenoten blij te maken met leuke koopjes en je eigen kinderen met een centje dat ze dan weer bij een van de buren kunnen uitgeven aan een nieuwe aanwinst voor hun eigen speelgoedkast. Zo blijven we lekker bezig en hebben we volgend jaar weer wat te verkopen ;).

En als je van bakken houdt, begin dan nu alvast te oefenen met muffins bakken, want dit jaar houden we een muffinwedstrijd en wordt er een prijs uitgereikt voor de mooiste muffin!

De optocht door de wijk achter de fanfare aan sluiten we af met het Wilhelmus en een glaasje Oranjebitter bij de Kastanjeboom om 12 uur.

Daarna gaan we door met een  sportieve maar verbeten strijd der Titanen met de stratenteams. We zijn benieuwd welk straat dit jaar kampioen wordt!

Als de volwassenen zijn uitgespeeld, is er voor de kinderen de gelegenheid om zich uit te leven tijdens de kinderspelen, die rond 13:30 uur starten.

Na de bingo is het tijd om te borrelen en een lekker hapje te eten bij de Kastanjeboom.

Koningsdag is een feest van ons allemaal en op de dag zelf is er van alles te doen. We roepen dan ook graag de hulp in van lieve vrijwilligers die ons helpen om er een succes van te maken door te helpen bij de kinderspelen, bier te tappen aan de bar enz.

Als jij één van die onmisbare vrijwilligers bent, meld je dan aan via ocleeuwendaal@gmail.com.

We kijken ernaar uit om samen met jullie deze feestelijke dag te vieren!

Het Oranjecomité

Saskia Van der Haagen, Ria Zonneveld, Anne Haegeman, Michiel Van Putten, Sven Louwers, Roel van Cromvoirt, Ton de Rond