Actief groen jaar in Leeuwendaal

Wethouders Borsboom en Van der Meij helpen met beplanten van de boomspiegels eerder dit jaar.

Om je bomen, struiken en planten optimaal te laten groeien en bloeien, zal je moeten snoeien. Deze maanden – tot de vorst invalt – zijn voor veel bomen en planten de beste tijd om te snoeien. Daarom organiseerde de stichting Leeuwendaal Duurzaam en Groen: “een wijk om op te (vr)eten” op zaterdag 22 november een workshop snoeien. Bedoeld voor alle (moes)tuiniers van de groene cursus-/netwerkbijeenkomsten die eerder dit jaar plaatsvonden.

Actief jaar
Het is de laatste activiteit na een jaar vol groene acties dat begon met de groene informatiemarkt eind oktober 2013. Daarna volgden de boomplant-actie langs de kade, de cursus Natuurlijk Tuinieren, het netwerk Moestuinieren, de actiedag Leeuwendaal Fleurt op. Fonds 1818, het Oranjefonds, gemeente en wijkvereniging maakten al deze activiteiten mogelijk. Leeuwendaal Duurzaam en Groen is momenteel bezig met het voorbereiden van nieuwe groene activiteiten voor 2015.
Voor meer informatie: barbaraschilperoord@teksten.demon.nl.